Table of Contents Table of Contents
Previous Page  17 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 52 Next Page
Page Background

17

AIQS

News

74

A fons

A fondo

In depth

seus dels col•lectius i oferir una xerrada introductòria de l’òpera o

la funció que van a veure representar. Aquestes xerrades funcionen

molt bé, perquè permeten tenir un context, una explicació de l’autor,

del llibret, de la música... i després es gaudeix molt de l’obra, al

Teatre.

Quins títols recomanaria de la pròxima temporada?

Al setembre, tenim en cartell una producció espectacular de

La flauta

màgica

de Mozart de la Komische Oper de Berlín. A l’escenari, la

producció té una pantalla de cinema on es projecten imatges amb

una estètica que recorda el cinema mut dels anys vint, i els actors

i els cantants actuen sincronitzats amb les projeccions. El resultat

és espectacular. Ja s’ha representat en ciutats com Madrid, Los

Angeles i Berlín, i ha arrasat, és tot un èxit. A l’octubre, s’inicia la

temporada oficialment, amb un títol verdià de referència absoluta:

Macbeth

. La posada en escena és sensacional. També recomanaria,

per als qui s’apropin per primera vegada al Liceu, la representació de

Coppèlia

, un ballet clàssic que els encantarà, o, si volen aproximar-

se a Wagner, tenen l’oportunitat, també, el 2017, de gaudir amb

L’holandès errant

, que recomano, no només per la música i les veus,

sinó també per la posada en escena.

Quin consell donaria als associats de l’AIQS?

Animo tothom que vingui sense cap imatge preconcebuda.

Atreveixin-se i deixin-se sorprendre per l’òpera. L’únic risc que es

corre és el de repetir. És un privilegi tenir un teatre com el Liceu

a la ciutat i poder-hi arribar amb metro, quan hi ha gent que ve a

veure les funcions des de l’altra punta del món. L’òpera és l’art més

complet de tots i qui ve sol repetir.

Aleix Pratdepàdua.

Josep-Albert Jover, vicesecretari de l’AIQS, i el Dr. Roger Guasch, director general de la Fundació Gran Teatre del Liceu.